Matka kokonaisuudessaan,Yleinen
Cartaghenan satama on todella hieno, vene saatiin kiinni torin laidalle ja kaduilla pinnoitteena oleva marmori teki vaikutuksen. Reippaassa tuulessa saatiin hyvä matkavauhti päälle Cartaghenasta, tarkoituksena jatkaa yön yli purjehtimista ja suunnata suoraaan Malagan kulmille.
Matka sujuu nätisti ja lounaskin on nautittu, spagettia ja lihapullia tomaattikastikkeessa.
Vene kulkee nätisti, matka vauhti reivatulla isolla 9kts luokkaa. Säätiedotus lupasi hyvää keliä ja hiukan laantuvaa tuulta – edellämme menee kovempi tuulirintama joka ei tässä kohtaa haittaa meitä.
Ensimmäinen vahti vuoro on Juholla ja Juniorilla (Antti Aho, jolle annettiin lempinimi koska veneessä on kaksi Anttia). 1,5 tunnin matkan teon jälkeen tuuli alkaa nousta ja välillä ollaan 35kts tuulessa – pelkkä iso 1 reivissä. Matkaa on tehty n 13mpk ajassa 1h 20min, Juniori tulee sisältä ulso merkittyään sijainnin ja alkaa ajamaan. 10 minuuttia myöhemmin Juniori pyytää Juhon ajamaan koska keli yltyy yhä – kuskin vaihto ja noin 10 min päästä käsky sisällä nukkuville tulla auttamaan ison reivaamisessa 2lle.
Reivaaminen onnistuu kohtuudella kovassa kelissä, tuulen yhä yltyessä yli 50kts lukemiin Genoa aukeaa osittain rullalta ja siitä tuli ongelmajätettä välittömästi. Käsky ANtille katsoa lähin satama – nyt mennään maihin.
Satama löytyy 6 mpk päästä ja ensimmäinen allas on tehtaan laitureita – ei paikkoja. Pimeässä tutkalla ajettuna mennään viereiseen satamaan, tehtaan satama. Juho ilmoittaa että menemme tuohon hinaajan perään ja sillä selvä – ei ole vaihtoehtoja.
Vene kiinni, Genoan risat alas, tilanteen läpi käynti ja nukkumaan joka tosin ei onnistunut kun vene tuntui lähtevän lentoon.